Przejdź do treści Przejdź do menu

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zapewnienie prawidłowego działania naszej strony internetowej oraz realizację jej funkcji.

Wykorzystywane w celu zapewnienia prawidłowego działania serwisu internetowego. Dzięki tym plikom nasz serwis internetowy jest wyświetlany prawidłowo oraz możesz z niego korzystać w bezpieczny sposób. Te pliki cookies są zawsze aktywne, chyba że zmodyfikujesz ustawienia swojej przeglądarki internetowej, co jednak może skutkować nieprawidłowym wyświetlaniem serwisu internetowego.

Innowacja Pedagogiczna „SENSORYCZNA MATEMATYKA DLA MAŁEGO SMYKA- włączenie elementów metody M. Montessori do aktywności poznawczej dziecka”

Innowacja ta powstała w oparciu o założenia pedagogiki Marii Montessori, która stawia na stworzenie odpowiedniego środowiska, umożliwiającego dzieciom swobodne eksplorowanie i uczenie się poprzez doświadczenie. Środowisko to powinno być przyjazne dla dzieci, spokojne, uporządkowane i pełne odpowiednio dobranych materiałów dydaktycznych. Myślą wiodącą jest takie stworzenie warunków do eksploracji, doświadczania , manipulowania, aby dziecko poprzez podejmowane działania rozwijało zmysły i wkraczało w świat pojęć matematycznych. Zabawy sensoryczne mają wprowadzać dzieci w świat matematyki, kształcić cechy i umiejętności niezbędne w procesie edukacyjnym. Będę się starać tworzyć kąciki sensoryczno- matematyczne przeznaczone do samodzielnych działań, doświadczeń i zachęcać dzieci do układania, dopasowywania, przesypywania, przelewania, manipulowania wykorzystując przy tym różnorodność materiałów: przyrodnicze- szyszki, piasek, kamyczki, patyki, materiały codziennego użytku- kubeczki, zakrętki, kapsle, guziki, butelki itp., materiały sypkie- kasza, groch, fasola, ziarna kukurydzy, materiały i masy plastyczne. Matematyka sensoryczna pozwoli dzieciom wkraczać w świat pojęć matematycznych poprzez słuchanie, dotykanie ,smakowanie. Działania te oparte będą także na wykorzystaniu muzyki i ruchu, które są nierozerwalnie związane z przedszkolną edukacją matematyczną.

Innowacja pedagogiczna wprowadzona zostaje na rok szkolny 2024/2025 w grupie PIV "Muchomorki"