Przejdź do treści Przejdź do menu

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zapewnienie prawidłowego działania naszej strony internetowej oraz realizację jej funkcji.

Wykorzystywane w celu zapewnienia prawidłowego działania serwisu internetowego. Dzięki tym plikom nasz serwis internetowy jest wyświetlany prawidłowo oraz możesz z niego korzystać w bezpieczny sposób. Te pliki cookies są zawsze aktywne, chyba że zmodyfikujesz ustawienia swojej przeglądarki internetowej, co jednak może skutkować nieprawidłowym wyświetlaniem serwisu internetowego.

Ramowy rozkład dnia

Ramowy rozkład dnia

6.00 – 8.00

Schodzenie się dzieci w sali, czynności opiekuńcze , zabawy swobodne, tworzenie okazji do wymiany informacji, rozmowy indywidualne z dziećmi, kontakty z rodzicami.

Rankiem dzieci schodzą się do grupy zbiorczej, czekając na swojego nauczyciela, który rozpoczyna pracę zgodnie z funkcjonowaniem swojego oddziału.

8.00 -  8.30

Wspieranie rozwoju dzieci poprzez: zabawy integracyjne, ćwiczenia mowy, artykulacyjne, oddechowe, zabawy konstrukcyjne, zabawy rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, rysowanie, zabawy dydaktyczne, zabawy ruchowe, kołowe i ze śpiewem, zabawy w kącikach zainteresowań, praca z dzieckiem zdolnym, ćwiczenia poranne, w grupie młodszej zabawa o ruchu wielostronnym.                                         

8.30 -  8.45

Przygotowywanie do śniadania: czynności higieniczne i  samoobsługowe.

8.45 -  9.15

ŚNIADANIE – wdrażanie dzieci do spożywania różnorodnych produktów i utrwalanie nawyków kulturalnego zachowania się podczas spożywania posiłków.

9.15 – 10.30  

ZAJĘCIA DYDAKTYCZNE z całą grupą zgodnie z założeniami podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz metodyką (wspomaganie rozwoju dzieci poprzez zajęcia dydaktyczne różnego typu, tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, odkrywania, wspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą, gry zabawy ruchowe ,zajęcia sportowe).

10.30 – 11.30  

Przebywanie na powietrzu, wycieczki, spacery, zabawy w ogrodzie przedszkolnym, gry sportowe oraz ćwiczenia kształtujące prawidłową postawę, samorzutne zabawy odprężające i umożliwiające różnorodne formy ruchu. Zajęcia dowolne. Obserwacje przyrodnicze. Wspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą, zabawy dowolne, rozmowy indywidualne z dzieckiem. Przygotowywanie  do obiadu  - czynności porządkowe, higieniczne i samoobsługowe.

11.30 - 12.00  

OBIAD - przyzwyczajanie wychowanków do spożywania urozmaiconych potraw. Wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych.

12.00 – 14.00  

GRUPY MŁODSZE - poobiedni odpoczynek przy muzyce relaksacyjnej.
GRUPY STARSZE - zabawy i zajęcia o charakterze relaksacyjnym w sali i na powietrzu, czytanie bajek, słuchanie muzyki, stwarzanie sytuacji edukacyjnych do stymulowania rozwoju dziecka, dobrowolne zajęcia z religii, gimnastyka korekcyjna dla dzieci 6-letnich. 

14.00  -  14.30

Przygotowanie do podwieczorku - czynności porządkowe, higieniczne i samoobsługowe. PODWIECZOREK 

14.30  - 17.00 

Rozchodzenie się dzieci do domów- zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe, ćwiczenia słownikowe, praca wyrównawcza, zabawy dowolne wg zainteresowań, zajęcia w małych zespołach. Zabawy w  ogrodzie. Prace  porządkowe.  Kontakty indywidualne z rodzicami.

Dzieci, które pozostały w przedszkolu a ich oddział kończy pracę, przechodzą do grupy zbiorczej, z której odbierają ich rodzie

.